Forever Young

Suddenly
Sunday, October 26, 2014 ? 0 Atashinchi ?
Assalamualaikum pembuka bicara untuk hari ini.. tak banyak yang dapat dilakukam hujan saja 2 ke 3 hari ini.. aku pon macam biasa menggunakan masa yang sangat cuku emas itu untuk tidu lebih lama.. memandangkan bola pon makin best sebab tu aku suka untuk tidur lambat tambah pulak team-team semua aku minat.. REAL MADRID memang terbaikla setakat ini.. *minah ni dah kenapa tiba-tiba cakap pasal bola* ignore ja apa yang aku taip di atas..

Detik jam menunjukkan pukol 4,00 pagi,, aku membuka telefon ku untuk menghantar whatsapp di group.. *group namanya KERABAT DIRAJA*  aku menaip dan trus menghantar.. rupa-rupanya ada ja yang membalas.. aku ingat aku seorang ja yang tak tidur lagi,,

Dalam conversation kami terkeluarla satu topik yang berbunyi AM,CUBA KAU BAYANGKAN KALAU SALAH SEORANG DALAM FAMILY HANG TAK DA..
aku pon terfikir dan dalam aku terfikir aku mengeluarkan air mata.. *aku tak tipu*

hidup di dunia ini cuma sementara.. kadang-kadang kita dapat apa yang kita nak.. dan kadang-kadang kita kehilangan apa yg kita ada,, kadang-kadang benda yang kita ada kita buat tidak tahu ataw diignorekan begitu sahaja.. benda yang aku tulis ni kadang-kadang terjadi kepada diriku,, aku ada UMI DAN ABAH tapi pernah tak kita terfikir cuba kalau mereka ini tiada.. aku bercakap bukan untuk mendoakan mereka mati tapi kadang-kadang benda macam ni akan terlintas dalam minda.. perkataan MATI adalah perkataan yang ditakuti untuk manusia pada zaman sekarang berbeza dengan zaman dahulu yang mana cintakan MATI..

Firstly, benda yang aku terfikir jika umi dan abah aku meninggal..

aku akan rasa diri aku lost sangat sebab aku terlampau sayangkan mereka *bohongla ada ka orang x sayang mak pak* benda ni memang selalu menjadi sebutan aku sebab aku adalah anak sulung,,, aku bergantung kepada ayah dan mak aku.. and then suddenly mereka tiada,, tidak rasa ka benda yang paling berharga hilang.. aku x salahkan ALLAh sebab benda ini memang berlaku.. mungkin disebabkan faktor usia sekarang aku menulis sebegini mana tahu akan datang aku akan lebih terbuka dan lebih redha dengan pemergian mereka

Kadang-kadang kita tidak menyangka di sebalik senyuman kita,, semua ada keperitan yang ditanggung.. aku memang orang yang suka untuk happy sampai aku tak mau fikir benda-benda yang macam ni.. tapi benda yang macam ini memang selalu terlintas aku tak tipu benda memang selalu terjadi.

Mengejar diploma di UITM.. adakh aku ready untuk menempuh semua ini?? adkah aku ready untuk mati? adakah cukup amalan aku?? ada suatu masa aku rasa macam aku tak mau belajar dan menghadap tuhan sahaja.. tapi dunia sekarang sudah lain

orang selalu berkata DUIT BUKAN SEGALANYA tapi cuba bayangkan DUNIA SEMUA PERLUKAN DUIT.. even masok tandas tempat yang paling kotor pon kena pakai duit.. banyak benda yang aku pikirkan..

Nanti bila aku dah masok alam pekerjaan,alam rumah tangga... banyak lagi yang kita perlu fikirkan...
hidup kita sentiasa berjalan dan tidak pernah berhenti dan kita juga tidak pernah berhenti untuk berfikir,,

Sekian *kalau rasa pelik ja apa yang aku tulis ignorekan aja*











Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post